Friday, May 04, 2012

Melawat al-Quds yang terjajah merupakan satu perkhidmatan percuma kepada musuh – Pemimpin HAMAS



HAMAS mengulangi pendiriannya menolak aktiviti melawat Bandar al-Quds yang kini berada di bawah jajahan Zionis. Pergerakan itu menegaskan bahawa lawatan itu merupakan satu pengiktirafan dan perkhidmatan percuma kepada musuh dan secara tidak langsung mempromosikan kepada dunia bahawa penjajah Zionis adalah penjaga dan pelindung keamanan dan kebebasan beragama.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Jabatan Media HAMAS sebagai mengulas tindakan sesetengah individu dan pertubuhan-pertubuhan yang telah melakukan lawatan ke Bandar al-Quds yang sedang dijajah, kenyataan itu menyatakan: “Sesungguhnya kami dalam gerakan HAMAS, ketika kami menyeru pentingnya diwujudkan satu barisan penggerak yang efektif secara rasmi di peringkat akar umbi dengan gembelingan seluruh rakyat jelata bagi membebaskan dan melindungi Bandar al-Quds dan Masjid al-Aqsa yang kini dikuasai penjajah Zionis, yang sedang diancam keruntuhan dan usaha-usaha meyahudikannya; maka pada masa yang sama kami mengulangi pendirian dengan setegas-tegasnya bahawa kami menolak aktiviti menzirahi al-Quds yang berada di bawah jajahan musuh. Kami ingin menegaskan bahawa satu-satunya pihak yang mendapat faedah daripada lawatan itu ialah rejim Zionis. Mereka menjadikannya sebagai modal untuk mempromosi rejim mereka bahawa mereka adalah pengawal keamanan dan penjamin kebebasan beragama. Sedangkan hakikatnya hari demi hari mereka miningkatkan polisi permusuhan, keganasan dan penindasan ke atas bangsa kita, tanah air kita dan tempat-tempat suci kita.

Oleh kerana lawatan itu merupakan satu perkhidmatan percuma kepada musuh, maka pihak HAMAS menyeru umat Arab khususnya dan umat Islam umumnya, pihak-pihak berkuasa, pertubuhan-pertubuhan, institusi-institusi, badan-badan rasmi dan tidak rasmi agar mengambil langkah yang tegas dan serius dalam memutuskan hubungan dengan Zionis dan menguatkan penggembelingan tenaga dan usaha dalam mendukung perjuangan suci bagi membebaskan al-Quds dan seluruh bumi Palestin serta mengembalikan hak-hak yang telah dirampas.

Sumber: http://ikhwanonline.net/new/Article.aspx?ArtID=107560&SecID=450

No comments: