Sunday, November 05, 2023

YA ALLAH

Ya Allah

Aku bersaksi sesungguhnya tiada Tuhan melainkan Engkau
Engkau yang menghidupkan dan Engkau jua yang mematikan
Engkau pemilik seluruh alam, alam dunia dan alam kemudian
Engkau Maha Kuasa
KuasaMu tiada tandingan
Engkau Maha Menghendaki
KehendakMu tiada yang dapat menghalang
Engkau Maha Bijaksana
KebijaksaanMu tiada yang mampu huraikan
Engkau Maha Mengasihani
Belas KasihMu melimpah ruah ke segenap ruang
Engkau Maha Mengetahui
IlmuMu meliputi luar dan dalam, dulu, sekarang dan akan datang
Engkau Maha Penentu
KetentuanMu siapalah hambaMu bisa mempersoalkan

Ya Allah
Aku serahkan diriku kepadaMu
Aku titipkan saudaraku yang dizalimi kepadaMu
Aku memohon ampunanMu atas segala kelemahan dan kecuaian
Aku memohon kesabaran dan ketenangan
Menanti tumbangnya kezaliman 
Sesungguhnya Engkau amat benci kepada makhluk yang zalim dan kejam

Shah Alam
November 6, 2023

#PalestinDihati

No comments: