Sunday, August 04, 2013

Doa Lailatul-Qadar dari Medan Rabi'ah al-'Adawiyyah


Ya Allah, aturlah urusan kami, realisasikan kemenangan kami, bukalah jalan keluar untuk kami, peliharalah darah kami, peliharalah negeri kami, bantulah Mursi, presiden kami, jadikanlah untuknya dari sisiMu kekuasaan yang dibantu.

Ya Allah, jadilah Engkau untuk kami, jangan jadi ke atas kami. Tlglah kami, jangan tlg ke atas kami, jadikanlah kekalahan menimpa orang yang zalim ke atas kami. Rancanglah untuk kami, jangan rancang ke atas kami. Selamatkan kami, jangan serahkan kami. Keciwakan mereka, jangan keciwakan kami. Pertahankan kami, jangan serahkan kami. Jangan jadikan kami berputus asa dari rahmatMu. Rahmatilah kami dengan rahmat dari sisiMu supaya kami mengharap apa-apa rahmat dari selainMu.

Ya Allah, kami hanya serahkan kdpMu perampas kuasa yg telah menumpahkan darah kami, membunuh ikhwah dan akhawat kami dan menjadikan negeri kami sempit ke atas kami. Kami serahkan kpdMU pengkhianat yg memungkiri janji. Lakukan terhadap mereka apa yang telah Engkau lakukan terhadap 'Aad dan Thamud. Kami serahkan kpdMu penjahat yg membunuh org yg sedang rukuk dan sujud. Kami serahkan kpdMU org yg menghalalkan darah org yg tidak berdosa, yg berhimpun secara aman. Ya Allah, turunkan ke atas mereka balasanMu yg tidak boleh dihalang dari menimpa kaum yang berdosa.

Ya Allah, andainya apa yg dilakukan oleh CC dan konco-konconya, khianat, menumpahkan darah, Engkau tidak redha, maka jadikanlah perancangan jahat mereka menimpa diri mereka, jadilah lingkungan kejahatan membelenggu mereka, isilah hati mrk dgn kegerunan, goncanglah bumi di bwh tapak kaki mrk, dtgkan balasanMu dari arah yg mrk tidak duga. Hilanglah kemungkaran mrk dgn segera, tindakan mrk hancur lebur dan rampasan kuasa mrk berakhir segera.

Allahu Akbar3. Allah lebih hebat, lebih agung drpd apa yg kami takut dan kami gentar. Ya Allah kami berlindung dgnMu dari kejahatan perampas kuasa yg menumpahkan darah. Kami letak Engkau di atas tengkuk mrk, kami mohon pertlganMu dlm menghadapi mrk. Kami berlindung dgnMu Yg memegang langit sehingga tidak menimpa bumi kecuali dgn izinMu, kami berlindung dgnMu drpd kejahatan hambaMu abdul fattah assisi, muhammad ibrahim dan pembantu2 mrk,  pnedokong2 mrk dr kalangan jin dn manusia. Jgnlah mrk melampau batas ke atas kami atau menzalimi kami. Maha Suci NamaMu, tiada Tuhan selainMu.

Ya Allah, apa yg Engkau turunkan ke atas hambaMu, kebaikan, keberkatan, pertolongan, kejayaan dan keampunan, maka jadikanlah ianya turun ke atas kami dan saudara2 kami sebanyak2nya. Dan apa yg Engkau turunkan dari segi kejahatan, bencana, fitnah, peliharalah kami drpd itu dan saudara2 kami yg soleh. Elakkan drpd kami dengan kurniaMu wahai Yg Maha Pemurah. Peliharalah negeri kami dlm aman dan sejahtera ya Rabbal'alamin.

Ya Allah, campakkanlah rahmatMu ke dlm hati pengawal2, tentera2 dan polis spy mrk kasihan kpd saudara mrk, warganegara ini. Tahanlah kejahatan mrk dari terkena ke atas org yg berhimpun. Jadikanlah kejahatan mrk terkena ke atas org jhat dan membuat kerosakan. Tahanlah kejahatan setengah org Mesir dari menimpa setengah yg lain. Jadikan mrk bersatu padu utk mendokong kebenaran dan agama ini. Kami serahkan kpdMu ya Allah semua org yg melindungi perampas kuasa, atau menuruti kehendak mrk.

Ya Allah, peliharalah Mesir dan rakyatnya dgn keberkatanMu, perlindunganMu, dan mataMu yg tak pernah tidur. Jadilah Engkau Pelindung dan Penjaga dari kejahatan dan tipu daya puak yg jahat dan berdosa. Bantulah rakyat Mesir utk mengangkat kebenaran, mengembalikan syar'iyyah dan menolong agama.

Ya Allah, sesungguhnya perampas telah bermaharajalela di negeri ini. Mrk telah banyak melakukan kerosakan, membunuh orh yg tak berdosa, mengunci mulut2, memerangi org yg mulia, memenjara org yg amanah, mrk cerita bohong mengenai org yg benar, menculik presiden kami, menakut-nakutkan anak2 dan wanita2 kami. Maka balaslah mrk bg pihak org yg dizalimi. Kalahkan mrk bg pihak balu2, anak2 yatim, dan org2 yg cedera. Gerunkan mrk, takutkan mrk sebagaimana mrk menggerunkan dan menakutkan org2 yg berada dlm aman. Balaslah perbuatan mrk bg pihak syuhada', timpakan ke atas mrk azab, bersihkan negeri ini dr kejahatan mrk, peliharalah hambaMu dr tipu daya mrk.

Ya Allah, sesungguhnya perampas kuasa yg khianat menggunakan kekerasan dan senjata yg ada di tangan mrk, mrk menggunakan musuh2 bangsa dan membiarkan musuh2 membunuh tak kira kecil atau besar. Sesungguhnya kami mohon pertolonganMu menentang mrk dan org2 yg berada di belakang mrk. Kami serahkan urusan kami kpdMu yg maha melihat urusan hambaMu. Cukuplah Engkau utk kami dan Engkau sebaik2 penolong. Kami mohon kpdMu agar jgn biarkan mrk mengangkat bendera kemenangan, jgn realisasikan matlamat mrk, jgn jadikan mrk ikutan kpd manusia. Sesungguhnya mrk tidak dpt lari drpdMu di bumi dan di langit.

Ya Allah, sesungguhnya tidak keluar kecuali utk mencari redhaMu, menolong kebenaran, berusaha utk kemuliaan negeri kami, membebaskan tanah air kami, meninggirkan agamaMu. Maka tlglah kami dgn pertolongan yg benar2 mantap. Berilah kemenangan kpd kami, kemenangan yg nyata, tunjuklah kami jln yg lurus, kurniakan kami kemenangan yg dekat dan cepat tanpa lambat dan tertunda. Rahmatilah kami dgn rahmat dari sisiMu, spy kami tidak berhajat kpd rahmat selainMu. Jadikan mesir dan ahlinya berada di bwh jaminanMu, keamananMu dan kebaikanMu.

Ya Allah, trmlah ribat kami, jihad kami dan amal soleh kami. Ampunilah dosa kami dan kegelinciran kami, peliaharalah kami apa yg masih berbaki drpd usia kami. Teguhkan tapak kaki kami di atas kebenaran, penuhkan hati kami dgn keyakinan dan keprcayaan kpdMu. Pulangkan kpd kami presiden kami dl m keadaan menang. Tolaklah serangan musuh yg dihalakan kpd kami, negeri kami dan thaurah kami, tolaklah kezaliman perampas yg kejam dan angkuh. Jgn Engkau biarkan org zalim menguasai kami, jgn biarkan pengkhianat memerintah kami, jgn biarkan perosak menindas kami.

Ya Allah, sesungguhnya Engkau maha pengampun. Engkau suka memberi ampun, maka ampunilah kami. Trmlah drpd kami, redhailah kami. Akhirkanlah ramadhan ini dgn keampunanMu utk kami, bebaskan kami dari api neraka. Jadikan hari raya ini dua hari raya utk kami, idulfitri dan idulhurriyyah wannasri (hari raya kebebasan dan kemenangan). Tulislah utk kami pahala yg besar pd mlm ini, mlm yg Engaku sifatkan "sejahtera mlm itu sehingga terbit fajar". Dan segala puji bg Allah Tuhan semesta alam.

(tak smpt edit, waktu berbuka hampir tiba dan mlm 27 ramadhan yg dinanti hampir menjelma)

http://ikhwanonline.net/Article.aspx?ArtID=158812&SecID=360

No comments: