Saturday, December 31, 2016

Selamat datang 2017


Senja ini, 2016 sedang melangkah perlahan-lahan bagi memberi laluan kepada temannya yang baru, 2017.

Setahun berlalu, pastinya banyak peristiwa suka dan duka, pahit dan manis, ni’mat dan musibah yang ditempuhi, baik di peringkat peribadi, keluarga, dan ummah seluruhnya.

Sebagai menghayati firman Allah ayat ke 11 surah adh-Dhuha “Dan terhadap ni’mat Tuhanmu, hendaklah engkau nyatakan!”, saya ingin berkongsi ni’mat dan kebaikan yang tidak terungkap nilainya, alhamdulillah.

Antara ni’mat paling ketara buat kami sekeluarga pada tahun 2016 ialah pertambahan ahli keluarga yang sangat membahagiakan. Januari, lahir cucu yang ke 10, Jun yang ke 11 dan July yang ke 12.
Januari juga berlangsung perkahwinan puteriku yang pertama (anak ke 6). Dengan  itu kami menerima menantu lelaki pertama yang menyenangkan. Dan berlangsung juga pertunangan puteriku yang bongsu yang diharapkan akan menambah bahagia dan ceria di dalam keluarga kami pada tahun hadapan in syaa Allah.

Dan yang tidak kurang penting ialah peluang mengikuti Elite Camp yang membuka satu dimensi baru, satu pandangan dari sudut yang berbeza terhadap harta dan perniagaan (agak panjang untuk dikongsikan di sini. In syaa Allah jika ada yang bertanya, saya akan cuba terangkan)


Selamat datang 2017 yang bakal mengheret usiaku lebih hampir ke tempat persemadian...  

No comments: